23. kesäkuuta 2013

VIIME PÄIVIEN HEPPAILUT

Empä ole vähään aikaan kertonut heppakuulumisia tänne. Kun viimeksi menin Bellalla mistään ei oikein tullut mitään ja ponikin oli vähän kesäfiiliksissä. En jaksanu istua enkä miettiä mitään. En ees tiiä milloin oon vimeksi oikeasti ratsastanut noin rumasti, sopivasti oli kuvajaaki mukana, hyi. Tehtiin siis puolen tunnin pikatreeni, askelajit läpi, poni rennoksi edestä ja edes pari reipasta pätkää. Lopulta sain yhden oikein hienon pätkän ja lopetin siihen.
Mukavaa kun 50mm teki tenät ja piti käyttää macroputkea, parin kuvan laatu siis jotain ihan hirveetä. En tiiä mikä mun kameralla on tota 50mm vastaan, tarkennus ei tahdo toimia. Tosiaan torstaina kun sitten menin uudestaan Bellalla niin jestas miten ihana se oli. Mentiin siis pientä esterataa ja voi vitsit miten hauskaa mulla oli. Bella veti ihan kikseissä ympäri nurmea ja teki kaikki mun hullut tehtävät. Bellahan lähti sitten torstai illalla kesäpaikkaan yhdelle maneesitallille, kuitenkin niin kauas etten sinne jaksa skoballa ajaa. Ratsastettavaa vailla en kuitenkaan onneksi ole, Prinsessan pitäisi tulla heinäkuun alussa takaisin ja mulla on nyt uutena projektina Vaavi joka on siis tuo söpö voikko.
Oon viettäny myös poikkeuksellisen paljon aikaa maastossa viime aikoina, jotenkin kesällä on niin kiva laukkailla täysii peltoja pitkin ja unohtaa kaikki mitä ikinä on kauniista ja siististä ratsastuksesta oppinu. Mites muuten teiän juhannukset meni?

14 kommenttia:

  1. Anonyymi23/6/13

    ihanat noi saappaat ja vaikutat taitavalta ratsastajalta, mutta sun pitäis ymmärtää että olet liian pitkä tolle ponille. niin moni on sulle siitä niin moneen kertaan sanonut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon, ja ymmärrän kyllä sen, minähän siellä selässä sen tunnen. Toimin kuitenkin omistajan liikutusapuna max kerran viikossa, eikä kukaan ei siitä kärsi, päinvastoin kaikki hyötyvät, poni, minä ja omistaja. Pitäisi varmaan tehdä erillinen postaus siitä miksi ratsastan sillä vaikka olen sille liian pitkä. Tähän pieneen kommenttiboxiin ei ne kaikki syyt mahdu.

      Poista
    2. hyvä vaan että ratsastat ponia, kun taitoa löytyy :) se ei sitä millään tapaa pilaa vaan on pelkkää positiivista!

      Poista
    3. Kiitoksia superisti ihanasta kommentista :)

      Poista
  2. Ärsyttää, kun noi anot puuttuu kaikkeen.. oikei, ehkä olet hieman pitkä ponille, mutta ponin selkä ei katkea jos sillä ratsastaa kerran viikossa hieman pitempi ratsastaja. Oot tosi taitava ratsastaja, ja voitko kertoo että miten saat noi kuvat noin isoiksi? :) jos et halua julkisesti niin tässä mun sähköposti: laura.vehmaa@hotmail.fi
    ja teitkö bannerin ite? Ihana ulkoasu ja toosi ihana blogi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri niin! Ja mun blogi on joku 1000px leveä, joten lisään kuvat 900px leveinä ja laitan kuvan asetuksista bloggerissa sen alkuperäiseksi kooksi. Ennen kun mulla oli sivupalkki käytössä muokkasin blogin leveyden sellaiseksi että se kuvan erittäin suuri-asetus sopi. Huh olipas huono selitys, mutta lisään siis kuvat tuon kokoisena. Ja teen ite mun bannerit aina ja kiitoksia ♥

      Poista
  3. Anonyymi24/6/13

    "Muuttiko" Brobyhyn? ;)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi24/6/13

    Ponilla ratsastamusessahan ei nyt pelkästään oo siitä pituudesta kysynys... Vaikka nyt oot ponille liian pitkä niin oot kuitenkin laiha ja hyvä tasapainoinen! Kyllähän useimmat ponit jaksaa kantaa kunhan ratsastaja ei huoju ja heilu miten sattuu! Mutta siististi ratsastat, sitä on aina kiva kattoo ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, se kehon hallinta ja koordinaatio on tärkeää. Eikä liika pituus nyt todellakaan niin kamalaa ole kuin liika paino. Mielummin vähän liian pitkä mutta kehonsa hallitseva ratsastaja :)

      Poista
  5. Anonyymi25/6/13

    kuin korkee toi bella on?:) oletin sen paljo pienemmäks mut et näytä yhtää isolt sen selässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tarkalleen tiiä, mut se on pikkuponi eli n. 130cm :)

      Poista
  6. Et sä mun mielestä hälyttävän pitkältä tolle ponille näytä. Ja hyvin liikkuu. Kaveri on reilu 150 cm pitkä ja ratsastaa 105 säkäistä shettistä säännöllisesti, kisaavat heB:tä. Itse olen ratsastanut 173 cm pitkänä n. 125 cm korkealla ponilla säännöllisesti kun oli niin kuriton tapaus. Hyvin liikkui ja valmentauduttiin esteillä ongelmitta...

    VastaaPoista